Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Engaging a product-focused sales force in solution selling: interplay of individual- and organizational-level conditions

Böhm Eva; Terho Harri; Virtanen Ari; Salonen Anna; Rajala Risto

Engaging a product-focused sales force in solution selling: interplay of individual- and organizational-level conditions

Böhm Eva
Terho Harri
Virtanen Ari
Salonen Anna
Rajala Risto
Katso/Avaa
Publisher's PDF (802.7Kb)
Lataukset: 

Springer
doi:10.1007/s11747-020-00729-z
URI
https://doi.org/10.1007/s11747-020-00729-z
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042821450
Tiivistelmä

This study explains how manufacturers tackle the critical managerial challenge of transforming a product-focused sales force to undertake solution selling. Through an application of configurational theory, the authors explain how individual and organizational conditions combine to determine salespeople’s engagement in solution selling.Multilevel, multisource data from the sales organization of a global supplier of building solutions represent input from salespeople (N = 184), solution champions (N = 23), and sales managers (N = 26). A fuzzy set qualitative comparative analysis reveals no single, optimal way to overcome transformation challenges. Rather, consistent with prior research, solution selling requires certain types of salespeople, because valuebased selling is a necessary condition for successful engagement. Beyond this foundational condition, a heterogeneous sales force can be engaged, as long as the organization provides appropriate support that is tailored to individual salespersons’ needs. The findings affirm that this viable support can come from either sales managers or solution champions.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste