Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Narrative Design

Bulatovic Trygg Natasha; Skult Petter; Smed Jouni

Narrative Design

Bulatovic Trygg Natasha
Skult Petter
Smed Jouni
Katso/Avaa
10.1007_978-3-319-08234-9_140-1(1).pdf (195.0Kb)
Lataukset: 

Springer
doi:10.1007/978-3-319-08234-9_140-1
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042717817
Tiivistelmä

Narrative design combines game design and game writing. It uses the
mechanics of game design to create a dramatically compelling story to
the game player. In a broader sense, narrative design is a unity of
carefully selected game mechanics that would adhere the story elements
in either textual or symbolic/visual form with the aim to fulfil the
desired gaming experience for the players. Narrative design can be
textual, visual, or aural. It is usually a tight bond of all these
mediums telling the story directly through players’ senses in a form of
gaming experience that was set by the game designer.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste