Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

What can metaphor tasks offer for exploring preservice mathematics teachers’ beliefs?

Çiğdem Haser

What can metaphor tasks offer for exploring preservice mathematics teachers’ beliefs?

Çiğdem Haser
Katso/Avaa
julkaisijan versio (389.2Kb)
Lataukset: 

URI
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02410073v1
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042821773
Tiivistelmä

The purpose of this study was to investigate preservice middle school
mathematics teachers’ (PMT) beliefs about the nature of mathematics in
metaphor tasks when they are designed and analyzed in different ways and
their beliefs about mathematics teacher. Nine PMTs attending the
practice teaching course completed four metaphor tasks (two open-ended,
two structured) about mathematics, mathematics teacher, mathematics
teaching and learning through the semester. The metaphors they produced
were analyzed both by the revised version (Löfström et al., 2010) of the
identity framework by Beijard et al. (2000) and with an inductive
analysis. Findings suggested that employing open-ended task structure
and inductive analysis might provide more information about PMTs’
beliefs about the nature of mathematics even in metaphors that are not
constructed for mathematics.                   

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste