Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Concepts of Finnish Education: African Student Teacher Reflections at the Cultural Cross-Roads

Somerkoski Brita; Granö Päivi

Concepts of Finnish Education: African Student Teacher Reflections at the Cultural Cross-Roads

Somerkoski Brita
Granö Päivi
Katso/Avaa
Final draft (573.0Kb)
Lataukset: 

Nova Science Publishers, Inc.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042821821
Tiivistelmä

The aim of this research was to study international students´ learning experiences and the concepts they are using when describing Finnish comprehensive school. The study is based on the observation portfolios of 23 international student teachers during the first term of their undergraduate studies in Finland. The results indicate, that the student teachers describe their early school years in their homeland in terms of educational ranking, the connection and influence of relatives, disciplines, control, and authorities. Their reflections of the Finnish school system, based on their observation reports, were connected to three main concepts – individuality, equality and freedom.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste