Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Developing Prototype Player Personas from Game Preferences (Presentation at the ACM Woodstock conference (WOODSTOCK’18))

Soon gyo Jung; Joni Salminen; Aki Koponen; Bernard J. Jansen; Jukka Vahlo

Developing Prototype Player Personas from Game Preferences (Presentation at the ACM Woodstock conference (WOODSTOCK’18))

Soon gyo Jung
Joni Salminen
Aki Koponen
Bernard J. Jansen
Jukka Vahlo
Katso/Avaa
Final draft (647.0Kb)
Lataukset: 

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042822118
Tiivistelmä

We generate player personas from game preference survey data using the system and methodology of automatic persona generation (APG). The purpose is to demonstrate the potential of data driven technologies for segmenting players by their game preferences. The resulting prototype personas are particularly intended for game marketing purposes, e.g. targeting gamers with social media advertising. The personas can also be enhanced by additional data to provide deeper insights.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste