Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Disciplinary standards of IL education: An international comparison of LibQUAL+ results

Kristiina Hintikka; Ilmari Jauhiainen

Disciplinary standards of IL education: An international comparison of LibQUAL+ results

Kristiina Hintikka
Ilmari Jauhiainen
Katso/Avaa
JauhiainenHintikka2019.pdf (262.9Kb)
Lataukset: 

International Society for the Advancement of Science and Technology (ISAST)
URI
http://www.qqml-journal.net/index.php/qqml/article/view/381
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042822105
Tiivistelmä

This paper attempts to show that LibQUAL+ tool can be used to measure
how the perceptions of and standards required for library instruction
differ across disciplines in the different university libraries from
different countries. The paper suggests, firstly, that the quality of
library IL instruction does not directly correlate with the resources
put into the instruction, secondly, that a high-quality IL instruction
raises demands for more IL instruction, and thirdly, that good IL
instruction leads to consistent standards of IL education in different
disciplines. Furthermore, interesting disciplinary differences in the
satisfaction of and demands to IL education are revealed.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste