Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Emerging professional's view of the landscape: Nursing informatics curriculum, competencies, and career opportunities

Adrienne Lewis; Erika Lozada Perezmitre; Lorraine Block; Laura Peltonen; Lisiane Pruinelli; Maxim Topaz

Emerging professional's view of the landscape: Nursing informatics curriculum, competencies, and career opportunities

Adrienne Lewis
Erika Lozada Perezmitre
Lorraine Block
Laura Peltonen
Lisiane Pruinelli
Maxim Topaz
Katso/Avaa
SHTI250-0060.pdf (144.0Kb)
Lataukset: 

doi:10.3233/978-1-61499-872-3-60
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042719629
Tiivistelmä

The curriculum associated with nursing informatics (NI) education is not
standardized, therefore the perspectives of new and emerging nurse
informaticians is important. How these curricula differences affect
career opportunities of new nursing informaticians, and in turn
influenced current career choices will be explored. Synthesizing
opinions with themes extracted from a 2014 international study—Advancing
nursi informatics in the next decade: Recommendations from an
international survey will be summarized.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste