Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Videogame as avant-garde – Secluded rhematic expression

Veli-Matti Karhulahti

Videogame as avant-garde – Secluded rhematic expression

Veli-Matti Karhulahti
Katso/Avaa
Karhulahti-Secluded Art FINAL.pdf (142.6Kb)
Lataukset: 

New Academic Press
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042714373
Tiivistelmä



This article shows how the single player videogame is by its very nature in conflict with the institution of art, and paradoxically, because of that cannot avoid becoming art itself. First, the article shows that the defining aesthetic of the videogame–its kinesthetically charged ludic rhematic–has very little in common with the meaning-centered aesthetic norms that dominate the art world. Second, the article shows how the secluded nature of expressive video- game play contravenes the concept of art reception. These conflicts force art to reinvestigate itself through the videogame. That makes the videogame avant- garde, for a moment. 




Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste