Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teachers’ beliefs related to language choice in immigrant students’ homes

Alisaari Jenni; Heikkola Leena Maria; Sissonen Salla

Teachers’ beliefs related to language choice in immigrant students’ homes

Alisaari Jenni
Heikkola Leena Maria
Sissonen Salla
Katso/Avaa
Publisher´s pdf (524.5Kb)
Lataukset: 

Elsevier
doi:10.1016/j.tate.2021.103347
URI
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0742051X21000718
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042822647
Tiivistelmä

This study investigates how Finnish teachers regard immigrant families’ home language policies. Of the
teachers who responded, 53.3% believed it best for parents to speak their first languages at home, and
31.7% believed that both first language and language of instruction should be used at home. A minority of
the teachers believed that only Finnish should be spoken at home. The teachers’ justifications for their
beliefs reflected Ruiz’s (1984) orientations in language planning: language-as-right, language-as-resource, and language-as-problem, with most teachers oriented toward language-as-resource. Thus,
many teachers’ beliefs align with the current educational stance of supporting multilingualism.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste