Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Important Biological Issues for Elementary Pupils – A Study of Elementary Pre-service Teachers’ Conceptions

Heidi Seiko-Ahlstrom; Eija Yli-Panula; Elsa Ruotsalainen; Eila Jeronen

Important Biological Issues for Elementary Pupils – A Study of Elementary Pre-service Teachers’ Conceptions

Heidi Seiko-Ahlstrom
Eija Yli-Panula
Elsa Ruotsalainen
Eila Jeronen
Katso/Avaa
Conceptions_Nordina 2017.pdf (526.9Kb)
Lataukset: 

The Norwegian Centre for Science Education, University of Oslo
URI
https://www.journals.uio.no/index.php/nordina/article/view/2579/4808
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042717061
Tiivistelmä


Previous studies show teachers’ conceptions about subject matter influencing their teaching decisions. In the survey, it has been investigated what kind of conceptions elementary pre-service teachers have concerning the issues they find important in teaching and management of biology in order to provide adequate learning for Finnish elementary school pupils. Totally 267 participants answered the questionnaire. The data was analysed by inductive content analysis. Biological content knowledge (60 %), skills (15 %), and experience (11 %) formed the greatest part of the mentioned important issues (totally 936). Other ones (e.g. attitudes, teaching) comprised less than 10 %. The issues of knowledge were mentioned significantly more often than the other ones. The results show that the participants had hardly any view of the totality concerning elementary biology education. So, teacher educators should discuss and implement new strategies to make biology education more comprehensive for elementary pre-service teachers.


Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste