Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Global Perspectives on Learning Analytics in K12 Education

He Hao; Marconi Cecilia; Aguerrebere Cecilia; Lang Charles; Price-Dennis Detra; Zhang He; Laakso Mikko-Jussi; Kwet Michael

Global Perspectives on Learning Analytics in K12 Education

He Hao
Marconi Cecilia
Aguerrebere Cecilia
Lang Charles
Price-Dennis Detra
Zhang He
Laakso Mikko-Jussi
Kwet Michael
Katso/Avaa
HLA22_Chapter_22_Aguerrebere.pdf (843.9Kb)
Lataukset: 

The Society for Learning Analytics Research (SoLAR)
doi:10.18608/hla22.022
URI
https://www.solaresearch.org/publications/hla-22/hla22-chapter22/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022102462993

Kuvaus

Second Edition
Tiivistelmä

The utilization of learning analytics within K12 education has expanded over the last ten years. The availability of new software for both administering school systems and tools for teaching has increased and with it the amount of data collected and analyzed. However, each country is on a different path with respect to how it navigates the availability of these new technologies and the data they produce. Given the heterogeneity of systems, practices and cultures, rather than attempt to comprehensively document learning analytics the following chapter asked six scholars involved in K12 learning analytics research to document what they see as the key benefits and concerns associated with learning analytics within their country. The countries represented are China, Finland, South Africa, Uruguay and The United States of America. Although each is clearly different, a common theme emerges around the difficulties and dangers of moving education systems from data collection to data utilization.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste