Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogy in Educational Simulations and Games

Koen Veermans; Tomi Jaakkola

Pedagogy in Educational Simulations and Games

Koen Veermans
Tomi Jaakkola
Katso/Avaa
Final draft (1.329Mb)
Lataukset: 

Springer
doi:10.1007/978-981-13-2844-2_2
URI
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-981-13-2844-2_2
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042823001
Tiivistelmä

Educational simulations and serious games hold great potential for
creating engaging and productive learning environments in science,
technology, engineering and mathematics (STEM) domains. In this paper,
we present and reflect on some of our research findings from a series of
studies on a computer simulation in the domain of electricity. These
studies used the same simulation with varying instructional designs and
over a range of grades. Interestingly, each design had a unique
influence on either student performance or student engagement, or both.
We hope our results can provide insight for designers producing
simulations (or, serious games) for education and for educators
utilizing these designs in practical settings.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste