Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effect of salt reduction on consumer acceptance and sensory quality of food

Rotola-Pukkila M; Pihlanto A; Hopia A; Hoppu U; Pohjanheimo T; Mäkinen S; Sandell M

Effect of salt reduction on consumer acceptance and sensory quality of food

Rotola-Pukkila M
Pihlanto A
Hopia A
Hoppu U
Pohjanheimo T
Mäkinen S
Sandell M
Katso/Avaa
Publisher's version (607.4Kb)
Lataukset: 

MDPI
doi:10.3390/foods6120103
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042717504
Tiivistelmä

Reducing salt (NaCl) intake is an important public health target. The food industry and catering services are searching for means to reduce the salt content in their products. This review focuses on options for salt reduction in foods and the sensory evaluation of salt-reduced foods. Simple salt reduction, mineral salts and flavor enhancers/modifiers (e.g., umami compounds) are common options for salt reduction. In addition, the modification of food texture and odor-taste interactions may contribute to enhanced salty taste perception. Maintaining consumer acceptance of the products is a challenge, and recent examples of the consumer perception of salt-reduced foods are presented.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19250]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste