Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Towards Understanding the Role of Trust in Electronic Business

Seppo Sirkemaa

Towards Understanding the Role of Trust in Electronic Business

Seppo Sirkemaa
Katso/Avaa
Towards Understanding the Role of Trust in Electronic Business.pdf (154.9Kb)
Lataukset: 

International Association of Research and Science
URI
https://www.iaras.org/iaras/filedownloads/ijems/2018/007-0022(2018).pdf
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042720232
Tiivistelmä

Electronic Business is based on trust between the seller and the buyer. Trust is not an issue if seller and buyer know each other, and they have an existing business relationship. However, when there are no earlier experiences, when the customer is not familiar with the vendor or the products and services this can be challenging. If there is no knowledge whether the vendor is trustworthy, the buyer is trying to find different kinds of cues and experiences to make sure the decisions are right. Here we look at how these cues could be made available, by adding value to both vendor and buyer. Ultimately, better information increases trust, and helps in developing successful business.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19250]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste