Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Adventure Games in Kinesthetic Videogame Theory – A Demand-based Framework for Conceptualizing the Narrative

Veli-Matti Karhulahti

Adventure Games in Kinesthetic Videogame Theory – A Demand-based Framework for Conceptualizing the Narrative

Veli-Matti Karhulahti
Katso/Avaa
Work in Progress (158.7Kb)
Lataukset: 

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042714532
Tiivistelmä



From Anthony Niesz and Norman Holland’s early article “Interactive Fiction,” the ‘adventure game’ has persisted in academic research as a signifier for a specific type of videogames. The primary goal of the present dissertation is to distinguish these classic adventure games as an individual narrative form. This entails arguing for their ontologically and aesthetically unique character. The initiating premise is that the classic adventure game ought not be seen merely as a generic branch of the so-called videogames, for both its textonomy (textual ontology) and its aesthetics (the experience of textonomy) fall between those of classic narrative forms and those of the videogame.




Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste