Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gains From Training in Phonological Awareness in Kindergarten Predict Reading Comprehension in Grade 9

Kjeldsen AC; Niemi P; Karna A; Olofsson A; Witting K

Gains From Training in Phonological Awareness in Kindergarten Predict Reading Comprehension in Grade 9

Kjeldsen AC
Niemi P
Karna A
Olofsson A
Witting K
Katso/Avaa
SSR_art_2014.pdf (198.8Kb)
Lataukset: 

ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD
doi:10.1080/10888438.2014.940080
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042714467
Tiivistelmä


The effects of a kindergarten training program in phonological awareness with 209 Swedish-speaking children were followed up until the end of Grade 9. Initial levels of letter knowledge and phonological awareness were positively associated with the level of decoding skill in Grade 3 but not with its growth afterward. The intervention group performed significantly better in decoding in Grade 3, and the difference was maintained until Grade 6. The trained children also scored higher in Grade 9 reading comprehension. Although the results give empirical support for a connection between early phonological awareness training, later word decoding development, and still later reading comprehension, the theoretical explanation for the link between especially word decoding and reading comprehension is far from clear.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste