Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Contextual Meaning-Making in Reading: The Role of Affect

Kaakinen Johanna K.; Lüdtke Jana; Jacobs Arthur M.

Contextual Meaning-Making in Reading: The Role of Affect

Kaakinen Johanna K.
Lüdtke Jana
Jacobs Arthur M.

Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.

De Gruyter
doi:10.1515/9783110645958-003
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022012710671
Tiivistelmä

Abstract:Emotions play a crucial role in how readers process, comprehend,and experience texts. This chapter focuses on what we have learned about emo-tional aspects of reading by using eye tracking, a methodology that provides de-tailed information about the time-course of reading processes as they occur on-line. The chapter first introduces basic emotion concepts relevant for readingresearch. It then describes key measures of eye movements used in previous re-search, focusing on sentence and text comprehension. We then briefly reviewprevious eye tracking research on the role of emotions in reading conducted atthree levels: word, sentence, and text. It appears that while word-level emotioneffects have received quite a lot of attention, much less empirical work has beenconducted on sentence and text-level phenomena. This lack of empirical evi-dence is reflected in a dearth of theoretical accounts, which currently are stillunder development. Thus, there is a clear need for vigorous empirical researchto help advance theoretical work on emotional aspects of reading. This chapterhighlights the importance of using naturalistic texts and the need for further de-velopment in advanced exploratory, predictive, and explanatory computationalmethods and models in order to foster understanding of the emotional aspects of reading.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste