Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ilman ja liikkeen fenomenologiasta. Ellen Thesleff, Isadora Duncan, Gordon Craig.

Riikka Stewen

Ilman ja liikkeen fenomenologiasta. Ellen Thesleff, Isadora Duncan, Gordon Craig.

Riikka Stewen
Katso/Avaa
88670-Artikkelin teksti-139117-1-10-20191230.pdf (429.2Kb)
Lataukset: 

Society for Art History
doi:10.23995/tht.88670
URI
https://doi.org/10.23995/tht.88670
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042824852
Tiivistelmä

This article discusses Ellen Thesleff’s artistic practice and suggests that it is informed by a minimalistically phenomenological attitude. Minimalist phenomenology is a term introduced by Dominique Janicaud to describe artistic practices as translations of embodied perceptual experiences comparable to philosophical efforts to define experience. It is further suggested that air and gravity play an important role in her work. Her artistic thinking is also seen in connection with the artistic practice of dancer Isadora Duncan and theatre theorist Edward Gordon Craig. The role of antiquity as imagined in early 20th century modernism is reinterpreted as a phenomenological point de repère for these artists in their pathbreaking practices

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste