Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Social enterprise crowdfunding in an acute crisis

Shah Sheeza; Kibler Ewald; Terjesen Siri; Renko Maija; Farhoud Mohamed; Stenholm Pekka

Social enterprise crowdfunding in an acute crisis

Shah Sheeza
Kibler Ewald
Terjesen Siri
Renko Maija
Farhoud Mohamed
Stenholm Pekka
Katso/Avaa
Publisher's PDF (524.8Kb)
Lataukset: 

doi:10.1016/j.jbvi.2020.e00211
URI
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352673420300676
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042824936
Tiivistelmä

Social enterprises can play a pivotal role in mitigating the negative effects of major crises if these ventures are able to attract enough funding for their activities. Our research reflects on the experiences of a UK-based crowdfunding platform, UpEffect, to develop understanding of the key challenges for social enterprise crowdfunding at the time of COVID-19. Specially, we offer and synthesize three perspectives (social enterprises, funding crowd, and crowdfunding platforms) to illuminate key strategies that crowdfunding platforms, like UpEffect, can employ to support social enterprises in enacting solutions for COVID-19 affected people and communities.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste