Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effect of first school years on mathematical skill profiles

Hannula-Sormunen Minna; Laakkonen Eero; Nanu Cristina

The effect of first school years on mathematical skill profiles

Hannula-Sormunen Minna
Laakkonen Eero
Nanu Cristina
Katso/Avaa
Publisher's pdf (1.090Mb)
Lataukset: 

European Association for Research on Learning and Instruction
doi:10.14786/flr.v8i1.485
URI
https://doi.org/10.14786/flr.v8i1.485
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022021619432
Tiivistelmä

This study investigated the effect of children’s first formal school years on mathematical skill profiles, measured by a variety of arithmetical skills and Spontaneous Focusing On Numerosity (SFON) tasks. By using person-centered approach the aim was to investigate whether the amount of formal schooling is associated with mathematical skills in the same way for all children, or, whether the associations differ according to the children’s mathematical skill profiles. Data was analyzed from 652 4–7-year-old children from four European countries with different school entrance ages. A person-centered approach with latent profile regression analyses on four-factor score variables identified six mathematical skill profiles with both qualitative and quantitative differences. The results revealed significant, but small effects of the amount of schooling on mathematical profiles when chronological age and country-specific school entrance age were controlled for. Educational implications of the findings emphasize regarding the heterogeneity in children’s mathematical skill profiles and the potentially different effects of starting formal schooling across different profiles.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste