Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Instructing Low-Achievers in Mathematical Word Problem Solving

Vauras M; Kinnunen R; Kajamies A

Instructing Low-Achievers in Mathematical Word Problem Solving

Vauras M
Kinnunen R
Kajamies A
Katso/Avaa
Final draft (366.9Kb)
Lataukset: 

ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD
doi:10.1080/00313831.2010.493341
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042715335
Tiivistelmä
We describe the effects of an intervention designed to develop the mathematical word problem solving of low-achievers. The eight students participating in the intervention were selected from 429 10-year-olds on the basis of their difficulties in word problem solving. In the intervention, we combined intensive, systematic, and explicit teacher scaffolding in the cognitive, metacognitive, and motivational activities involved in skillful problem solving with carefully designed word problems embedded in a computer-supported adventure game. The results from the pre-test, post-test, and follow-up test indicate significant effects for the intervention students' word problem solving compared to the two control groups. A single-subject study describes the results also at the individual level.
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste