Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The development of Craft Education in Finnish Schools

Päivi Marjanen; Mika Metsärinne

The development of Craft Education in Finnish Schools

Päivi Marjanen
Mika Metsärinne
Katso/Avaa
julkaisijan versio (233.7Kb)
Lataukset: 

Idé- och samhällsstudier, Umeå universitet
doi:10.36368/njedh.v6i1.124
URI
https://journals.ub.umu.se/index.php/njedh/issue/view/14
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042825821
Tiivistelmä
The purpose of this article is to examine the major changes Finnish school craft has undergone and explain these changes by using societal, pedagogical and subject-driven determinants. The
main sources of this research include committee reports and national curricula. Research data was classified into five periods: craft for home well-being (1866–1911), craft for civic society (1912–1945), craft
for independent hard-working citizens (1946–1969), toward equality craft (1970–1993), and unlimited craft (1994–2014). The analysis show that school craft has steadily followed students’, society’s and the
subject’s different needs during these periods.


Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste