Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Enabling and disenabling boundary conditions of export marketing assistance: an interdisciplinary framework

Faroque Anisur; Torkkeli Lasse; Mahmud Hasan; Kuivalainen Olli

Enabling and disenabling boundary conditions of export marketing assistance: an interdisciplinary framework

Faroque Anisur
Torkkeli Lasse
Mahmud Hasan
Kuivalainen Olli

Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.

Inderscience
doi:10.1504/JGBA.2021.115768
URI
https://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/JGBA.2021.115768
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021093048387
Tiivistelmä

Government-sponsored export marketing assistance programmes exert positive effects on the export performance of firms. However, the literature ignores the central concepts of international business (i.e., psychic distance and network), international marketing (i.e., export market orientation) and international entrepreneurship (i.e., international entrepreneurial orientation and prior international experience) when describing the use and effectiveness of export marketing assistance and its enabling and disenabling
boundary conditions. This study develops an interdisciplinary framework for export marketing assistance for early internationalising small- and medium sized enterprises by relating these pretermitted concepts. We suggest entrepreneurs’ prior international experience determines their use of export marketing assistance, while psychic distance moderates this relationship favourably and network unfavourably. Export market orientation (EMO) strengthens the export marketing assistance‒export performance relationship, while international entrepreneurial orientation (IEO) weakens the relationship. Policymakers and managers can use this model in ascertaining the optimal use of export marketing assistance.



Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste