Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Metaphysical Paintings of Giorgio de Chirico and the Latency of Synesthesia

Kuusamo Altti

The Metaphysical Paintings of Giorgio de Chirico and the Latency of Synesthesia

Kuusamo Altti
Katso/Avaa
Publishers pdf (5.507Mb)
Lataukset: 

doi:10.23995/tht.103181
URI
https://doi.org/10.23995/tht.103181
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042820756
Tiivistelmä

My analysis will address the following questions: What is the role of
time and silence in the melancholy scenes of de Chirico’s early
“metaphysical period” (1911–1918) and his articles prior to the year
1920, and how can the question of time be seen as a participant or
catalyst in the phenomenon of synesthesia in de Chirico’s early works?
How is it that, involuntarily, we find ourselves at the brink of
synesthesia when describing de Chirico’s “enigmatic” paintings? It is
symptomatic of the case that there is no description of de Chirico’s
early works without reference to silence. With a conjuring trick he
makes time the fifth sense. Slow time and high silence unite in his
scenes, the beholder’s eye moves in the petrified, naked world, where
the projective process of synethesia abounds.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste