Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Contradictory Role of Technology in Finnish Young People’s Images of Future Schools

Anne Laiho; Elina Nikula; Tero Järvinen

The Contradictory Role of Technology in Finnish Young People’s Images of Future Schools

Anne Laiho
Elina Nikula
Tero Järvinen
Katso/Avaa
Final draft (821.1Kb)
Lataukset: 

Sage Journals
doi:10.1177/1103308819894806
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042820803
Tiivistelmä

The aim of this study is to analyse the views of young people belonging
to Generation Z about the role of technology in future schools in 2030.
Without listening to young people’s voices, it has been stated that
there is a strong need to increase the use of technology and
digitalization in teaching and learning. Based on the essays collected
from 89 Finnish young people aged 15–18 years from four different
regions, this article presents four qualitatively different future
images of technology in future schools. Our results show that the
representatives of the same generation are divided into different units
with different responses to the rapid technological change and hence one
of the key formative experiences of their generation.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste