Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Detecting a Colluding Subset in a Simple Two-Dimensional Game

Jussi Laasonen; Jouni Smed

Detecting a Colluding Subset in a Simple Two-Dimensional Game

Jussi Laasonen
Jouni Smed
Katso/Avaa
tLaSm13a.full.pdf (1.900Mb)
Lataukset: 

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042714158
Tiivistelmä
Collusion is covert co-operation between the participants of a game. Detecting the colluding players can require discerning and understanding the player's motivation, which is often difficult task even for humans. In this paper we analyse experimental data from a simple two-dimensional game using synthetic players. We calculate information gains of the features in the data to show how well they indicate collusion. Then we examine J4.8 decision tree classifiers learned from the data and use them to detect the colluding subsets.
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste