Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spontaneous mathematical focusing tendencies in mathematical development

Lieven Verschaffel; Minna M. Hannula-Sormunen; Jake McMullen

Spontaneous mathematical focusing tendencies in mathematical development

Lieven Verschaffel
Minna M. Hannula-Sormunen
Jake McMullen
Katso/Avaa
Publisher's version (550.1Kb)
Lataukset: 

ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD
doi:10.1080/10986065.2020.1818466
URI
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10986065.2020.1818466
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042821349
Tiivistelmä
Children's own spontaneous mathematical activities are crucial for their mathematical development. Mathematical thinking and learning does not only occur in explicitly mathematical situations, such as the classroom. Those children with higher tendencies to recognize and use mathematical aspects of their everyday surroundings, both within the classroom and without, appear to have an advantage in learning formal mathematical skills and knowledge. In this introduction to the special issue, we provide an overview of the existing literature on spontaneous mathematical focusing tendencies. We then provide a brief overview of the contributions to the special issue.
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste