Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Revisiting “the shotgun wedding of industry and academia”—empirical evidence from Finland

Kati Suomi; Päivikki Kuoppakangas; Jussi Kivistö; Elias Pekkola; Jari Stenvall

Revisiting “the shotgun wedding of industry and academia”—empirical evidence from Finland

Kati Suomi
Päivikki Kuoppakangas
Jussi Kivistö
Elias Pekkola
Jari Stenvall
Katso/Avaa
Publisher's PDF (546.5Kb)
Lataukset: 

Springer
doi:10.1007/s12208-019-00220-8
URI
https://doi.org/10.1007/s12208-019-00220-8
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042821363
Tiivistelmä

The purpose of this study is to further our understanding of dilemmas facing the third mission of universities. Through this dilemma-related information, we aim to provide paths for universities to reconcile these dilemmas and adopt a more holistic approach to university marketing. In so doing, we revisit “the shotgun wedding of industry and academia” (Hampden-Turner 1990, pp. 201–221). The dilemmas detected in this study revolve around two pairs, namely: “Highlighting intrinsic value of research vs. highlighting instrumental value of research” and “focusing on international scientific publications vs. focusing on popularization of science”. More than 700 verbal answers given by Finnish doctorates to one pair of open-ended questions were qualitatively content-analysed. As its main novelty, the study adopts dilemma approach and focuses on perceptions of the neglected group of doctorates who have exited academia. The study suggests that universities adopt a more holistic marketing approach by devoting more effort to strengthening stakeholder relationships and co-production and improving science communication and related incentives.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste