Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Utility of the Metacognitive Awareness Inventory for Teachers among In-Service Teachers

Jostein Sandven; Heli Kallio; Arja Virta; Manne Kallio; Kalle Virta; Finn Rudolf Hjardemaal

The Utility of the Metacognitive Awareness Inventory for Teachers among In-Service Teachers

Jostein Sandven
Heli Kallio
Arja Virta
Manne Kallio
Kalle Virta
Finn Rudolf Hjardemaal
Katso/Avaa
67400-249800-1-PB.pdf (235.0Kb)
Lataukset: 

Canadian Center of Science and Education
doi:10.5539/jel.v6n4p78
URI
http://doi.org/10.5539/jel.v6n4p78
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042717841
Tiivistelmä

The purpose of the present study is to explore the utility of the
compressed version of the Metacognitive Awareness Inventory for Teachers
(MAIT-18) among in-service teachers. Knowledge of teachers’ awareness
of metacognition is required to support students’ self-regulation, with
the aim of establishing modern learning methods and life-long learning.
The participants in this study were teachers (N = 208) from different
sectors of vocational education. The data has been analysed using
structural equation modelling. The Confirmatory Factor Analysis
indicated good/acceptable model fit and convergence of each factor.
Moreover, alpha scores of the inventory signify that the inventory is
internally consistent. These findings reveal the utility of the MAIT-18
in measuring the Metacognitive Awareness of in-service teachers. Now,
that the utility of the inventory has been examined among in-service
teachers, comparative studies between in-service teachers and teacher
trainees as well as longitudinal studies are prospective.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste