Näytä suppeat kuvailutiedot

A Place for a Nintendo? Discourse on locale and players’ topobiographical identity in the late 1980s and the early 1990s

Sivula Anna; Suominen Jaakko

dc.contributor.authorSivula Anna
dc.contributor.authorSuominen Jaakko
dc.date.accessioned2022-10-28T13:12:00Z
dc.date.available2022-10-28T13:12:00Z
dc.identifier.isbn978-3-030-66421-3
dc.identifier.urihttps://www.utupub.fi/handle/10024/163513
dc.description.abstract<p>By using digital oral historical sources, Suominen and Sivula study the domestication of Nintendo console gaming in Finland in the late 1980s and the early 1990s. They analyze how the gaming memories are recollected and attached to particular places. According to Suominen and Sivula, the gaming identity is built around homes but on the other hand, the domestic gaming is extended in public and mobile environments. <br /></p>
dc.format.extent21
dc.language.isoen
dc.publisherPalgrave Macmillan
dc.relation.ispartofseriesPalgrave Games in Context
dc.titleA Place for a Nintendo? Discourse on locale and players’ topobiographical identity in the late 1980s and the early 1990s
dc.identifier.urlhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-66422-0
dc.identifier.urnURN:NBN:fi-fe2021093048618
dc.embargo.lift2023-06-30
dc.contributor.organizationfi=digitaalisen kulttuurin, maiseman ja kulttuuriperinnön tutkimus|en=Digitaalisen kulttuurin, maiseman ja kulttuuriperinnön tutkimus|
dc.contributor.organization-code2602214
dc.converis.publication-id58017934
dc.converis.urlhttps://research.utu.fi/converis/portal/Publication/58017934
dc.format.pagerange100
dc.format.pagerange79
dc.identifier.eisbn978-3-030-66422-0
dc.okm.affiliatedauthorSivula, Anna
dc.okm.affiliatedauthorSuominen, Jaakko
dc.okm.discipline518 Media and communicationsen_GB
dc.okm.discipline615 History and archaeologyen_GB
dc.okm.discipline616 Other humanitiesen_GB
dc.okm.discipline518 Media- ja viestintätieteetfi_FI
dc.okm.discipline615 Historia ja arkeologiafi_FI
dc.okm.discipline616 Muut humanistiset tieteetfi_FI
dc.okm.internationalcopublicationnot an international co-publication
dc.okm.internationalityInternational publication
dc.okm.typeInbook
dc.publisher.countryGermanyen_GB
dc.publisher.countrySaksafi_FI
dc.publisher.country-codeDE
dc.publisher.isbn978-3-319; 978-0-230; 978-0-333; 978-1-137; 978-1-349; 978-1-4472; 978-1-78632; 978-0-312; 978-1-4039; 978-1-137; 978-981-13; 978-981-10; 978-3-030; 978-981-15; 978-981-16; 978-3-031
dc.publisher.placeCham
dc.relation.doi10.1007/978-3-030-66422-0
dc.title.bookGame history and the Local
dc.year.issued2021


Aineistoon kuuluvat tiedostot

TiedostotKokoTiedostomuotoKatso

Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot