Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Shared professional agency in Early Childhood Education: An in-depth study of three teams

Melasalmi Anitta; Husu Jukka

Shared professional agency in Early Childhood Education: An in-depth study of three teams

Melasalmi Anitta
Husu Jukka
Katso/Avaa
final draft (801.0Kb)
Lataukset: 

Elsevier Ltd
doi:10.1016/j.tate.2019.05.002
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042822187
Tiivistelmä

Through participatory action research this study examines shared agency in three teams of Finnish early childhood educators. To cultivate a strong professional learning culture, it is important to understand features affecting the collective nature of agency. The data consist of videoed discussions of the educators' responses to their actions. Results show shared agency as specific negotiated space, in which the educators’ agency was interpreted as high or low according to their relational dispositions and temporal engagements. High agency supported educators to examine and improve their daily practices. Implications for education of early childhood educators and for professional development are discussed.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste