Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosiaalisen median käytön alueelliset erot Helsingin ydinkeskustassa ja pääkaupunkiseudun erilaisilla esikaupunkialueilla (Regional dif­ferences in the use of social media in the Helsinki city center and different suburban areas in the Metropolitan Area)

Maria; Merisalo

Sosiaalisen median käytön alueelliset erot Helsingin ydinkeskustassa ja pääkaupunkiseudun erilaisilla esikaupunkialueilla (Regional dif­ferences in the use of social media in the Helsinki city center and different suburban areas in the Metropolitan Area)

Maria
Merisalo
Katso/Avaa
sosiaali.pdf (257.2Kb)
Lataukset: 

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042719596
Tiivistelmä

The study examines the use of social media in the Helsinki Metropolitan Area. The focus is on comparing regional differences related to social media use. Social media consists of web 2.0 technologies, content, community, networks and participation. The data were gathered through a postal survey conducted in Helsinki, Espoo and Vantaa in 2010. Crosstabs, Chi square and Mann­Whitney U­test statistics are used to examine differences between social media user groups in relation to age, income level, education and knowledge intensity and creativity in work. The study shows that the use of social media is most frequent in Helsinki city center in relation to suburban areas. Especially the use of LinkedIn is related to education and income level. Further­ more, the results indicate that the level of knowledge intensity and creativity in work relates to the use of social network sites for networking. The study contributes to the discussion of the connection between social media and social capital which produces trust between individuals, organizations and other stakeholders.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste