Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Artificial Intelligence-Driven Music Biometrics Influencing Customers’ Retail Buying Behavior

Yeung Fannie; Degbey William Y.; Odindo Christopher; Rodgers Waymond

Artificial Intelligence-Driven Music Biometrics Influencing Customers’ Retail Buying Behavior

Yeung Fannie
Degbey William Y.
Odindo Christopher
Rodgers Waymond

Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.

Elsevier
doi:10.1016/j.jbusres.2020.12.039
URI
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.12.039
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042827061
Tiivistelmä

This study
examines the digital transformation effects of artificial intelligence (AI)-based
facial and music biometrics on customers’ cognitive and emotional states, and
how these effects influence their behavioral responses in terms of value
creation. Using a real-life, major optical retail store in China, 386 customers participated in a five-day experiment with different
types of music (enhanced by music-recognition biometrics). The findings show
that for utilitarian-type customers in a high-involvement AI purchase condition,
music-recognition biometric-induced emotion mediates cognition and behavioral
intentions. Both likability and the tempo of the music affect the impact of
music on cognition. This study contributes to a better understanding of the
relationship between cognition and emotion induced by AI-based facial and music biometric systems in shaping customer behavior and it adds to the atmospheric
literature. This is a significant contribution given the paucity of research in
the context of the Chinese retail environment, which is now a significant
retail market with global importance.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste