Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gender Equality: A Case Study of Janaki Sooriyarachichi’s Picture Book The Flying Train

Mehdi Ghasemi

Gender Equality: A Case Study of Janaki Sooriyarachichi’s Picture Book The Flying Train

Mehdi Ghasemi
Katso/Avaa
Libri and Liberi short.pdf (646.6Kb)
Lataukset: 

Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti (HIDK) / Croatian Association of Researchers in Children’s Literature (CARCL)
URI
http://www.librietliberi.org/wp/wp-content/uploads/2014/10/2014-10-01-Libri_et_Liberi_3_1_MANJI.pdf
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042715108
Tiivistelmä


Gender inequality is one of the most important concerns of the world today, even in children’s story books. The creation of “biased” or “unbiased” story books which blur or highlight gender differences help to form gender equality or inequality right from early childhood. Through a thorough examination of The Flying Train (2003), a story written in English for children between six and ten years of age, this paper intends to explain how Janaki Sooriyarachchi – the writer and illustrator of the story – attempts to validate both feminine and masculine voices and visions and balance gender issues both in the text and in the illustrations of the analysed narrative.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste