Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Busting Myths of Electronic Word of Mouth: The Relationship between Customer Ratings and the Sales of Mobile Applications

Ville Harkke; Leena Aarikka-Stenroos; Marko Seppänen; Sami Hyrynsalmi; Arho Suominen; Jonna Järveläinen

Busting Myths of Electronic Word of Mouth: The Relationship between Customer Ratings and the Sales of Mobile Applications

Ville Harkke
Leena Aarikka-Stenroos
Marko Seppänen
Sami Hyrynsalmi
Arho Suominen
Jonna Järveläinen
Katso/Avaa
Hyrynsalmi_Seppanen_Aarikka-Stenroos_Suominen_Jarvelainen_Harkke_p1 (FINAL).pdf (1.262Mb)
Lataukset: 

Universidad de Talca
doi:10.4067/S0718-18762015000200002
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042715238
Tiivistelmä


Business and academic research frequently highlights the power of electronic word of mouth, relying on the knowledge that online customer ratings and reviews influence consumer decision making. Numerous studies in different disciplines have been conducted to examine the effectiveness of electronic word of mouth communication. Previously, typically small sample studies suggest that positive electronic word of mouth increases sales and that the effects depend on the volume and valence of reviews and ratings. This study’s contribution lies in testing the relationship between electronic word of mouth and the sales of applications in a mobile application ecosystem (Google Play) with an extensive dataset (over 260 million customer ratings; 18 months). The results show that higher values of valence of customer ratings correlate statistically significantly with higher sales. The volume of ratings correlates positively with sales in the long term but negatively in the short term. Furthermore, the relationship between electronic word of mouth and sales seems to be more important when the price of the application increases. The findings also underline the importance of the choice of a measurement period in studies.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste