Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How Does Value Creation Manifest Itself in the Nexus of Sport and Business?: A Systematic Literature Review

Sasu Tuominen; Jaakko Haltia; Anna Kuikka; Arto Ryömä; Juho Nenonen; Harri Jalonen

How Does Value Creation Manifest Itself in the Nexus of Sport and Business?: A Systematic Literature Review

Sasu Tuominen
Jaakko Haltia
Anna Kuikka
Arto Ryömä
Juho Nenonen
Harri Jalonen
Katso/Avaa
How Does Value Creation1.docx (180.0Kb)
Lataukset: 

Scientific Research Publishing, Inc.
doi:10.4236/ojbm.2018.61008
URI
http://file.scirp.org/Html/8-1530541_81942.htm
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042720068
Tiivistelmä

Sport is a widely used as a vehicle for promoting business. Global
brands invest tens of millions of euros in high performance athletes,
top teams, and popular sporting events. Studies have also shown the
potentiality of sport in the business context. However, relatively few
studies have focused on the interaction of business and sport from a
value-creation perspective. Knowledge focusing on value creation within
and through sport is scattered throughout literature and a systematic
understanding of how value creation manifests itself in a business
context is lacking. Using a systematic literature review and inductive
analysis of 44 empirical studies, the article presents six identified
topics that represent the various angles to value creation in the nexus
between sport and business. The topics are 1) the many shades of value,
2) brands and sponsorship as value-creators, 3) the value of CSR in and
through sport, 4) sport as a network and platform, 5) sport for
developing organisations internally, and 6) value congruence and
identification. The article contributes to both business management and
sports management. The article proposes theoretical and managerial
implications and identifies avenues for further research.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste