Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Development and experimental validation of high performance embedded intelligence and fail-operational urban surround perception solutions of the PRYSTINE project

Levinskis Aleksandrs; Adu-Kyere Akwasi; Halla-Aho Lauri; Novickis Rihards; Solmaz Selim; Fescenko Vitalijs; Koszescha Jochen; Kadikis Roberts; Ryabokon Anna; Schorn Rupert; Isoaho Jouni; Nigussie Ethiopia; Ozols Kaspars; Stettinger Georg

Development and experimental validation of high performance embedded intelligence and fail-operational urban surround perception solutions of the PRYSTINE project

Levinskis Aleksandrs
Adu-Kyere Akwasi
Halla-Aho Lauri
Novickis Rihards
Solmaz Selim
Fescenko Vitalijs
Koszescha Jochen
Kadikis Roberts
Ryabokon Anna
Schorn Rupert
Isoaho Jouni
Nigussie Ethiopia
Ozols Kaspars
Stettinger Georg
Katso/Avaa
applsci-12-00168-v2.pdf (16.98Mb)
Lataukset: 

MDPI
doi:10.3390/app12010168
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022081154606
Tiivistelmä

Automated Driving Systems (ADSs) commend a substantial reduction of human-caused road accidents while simultaneously lowering emissions, mitigating congestion, decreasing energy consumption and increasing overall productivity. However, achieving higher SAE levels of driving automation and complying with ISO26262 C and D Automotive Safety Integrity Levels (ASILs) is a multi-disciplinary challenge that requires insights into safety-critical architectures, multi-modal perception and real-time control. This paper presents an assorted effort carried out in the European H2020 ECSEL project—PRYSTINE. In this paper, we (1) investigate Simplex, 1oo2d and hybrid fail-operational computing architectures, (2) devise a multi-modal perception system with fail-safety mechanisms, (3) present a passenger vehicle-based demonstrator for low-speed autonomy and (4) suggest a trust-based fusion approach validated on a heavy-duty truck.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste