Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elokuvamusiikin narratiiviset merkitykset: tarkastelussa Rocky ja The Karate Kid

Heikki Rosenholm

Elokuvamusiikin narratiiviset merkitykset: tarkastelussa Rocky ja The Karate Kid

Heikki Rosenholm
Katso/Avaa
Rosenholm-3-4-2016.pdf (697.9Kb)
Lataukset: 

Filmiverkko ry
URI
http://widerscreen.fi/numerot/2016-3-4/elokuvamusiikin-narratiiviset-merkitykset-tarkastelussa-rocky-the-karate-kid/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042718763
Tiivistelmä

Elokuvamusiikin tarkastelu narratiivisena eli tarinankerronnallisena
tekijänä ei ole itsestään selvää. Elokuvamusiikki on usein mielletty
lähinnä visuaalisten piirteiden taustalla vaikuttavana tekijänä, jonka
pääasiallisena tehtävänä on luoda tunnelma elokuvassa esiintyville
hahmoille ja tapahtumille. Erityisesti valtavirtaan (mainstream)
kuuluvissa Hollywood-elokuvissa musiikkia on pidetty pitkälti
ei-narratiivisena. Katsauksessa tarkastellaan kahta valtavirtaa
edustavaa Hollywood-elokuvaa – Rocky (1976) ja The Karate Kid (1984) –
ja niiden musiikissa esiintyviä narratiivisia tekijöitä

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste