Näytä suppeat kuvailutiedot

Olemmeko samanlaisia vai kaikki erilaisia? - Kulttuurinen moninaisuus mobiilipelissä - Är vi likadana eller alla olika? – Kulturell mångfald i mobilspel

Kia Lundqvist

dc.contributor.authorKia Lundqvist
dc.date.accessioned2022-10-28T13:46:23Z
dc.date.available2022-10-28T13:46:23Z
dc.identifier.isbn978-952-456-368-0
dc.identifier.urihttps://www.utupub.fi/handle/10024/167311
dc.description.abstract<h3><b>Tervetuloa tutustumaan Omenavaaran koulun oppilaiden </b><b>Fatiman, Juusan ja Nikon päiviin!</b></h3><p><a href="https://pelimo.turkuamk.fi/">PELIMO</a>-hankkeessa (1.1.2019 – 31.12.2020) kehitettiin mobiilipeli 4–6. -luokkalaisille yhteiskuntaopissa käsiteltävän kulttuurisen moninaisuuden tueksi. Julkaisussa käydään läpi pelinkehitysprosessissa hyväksi todennettuja digitaalisen pelillistämisen käytänteitä. Syksyllä 2020 julkaistavaa mobiilipeliä kehitettiin moniammatillisessa työryhmässä ja peliä pilotoitiin Turun alueen alakouluissa.</p><p><i>Digitaalinen pelillistäminen</i> -julkaisu raottaa ovea oppimispelien kehitykseen taustatutkimuksesta innovaatiopajojen kautta pelikäsikirjoitusten tekoon, graafisen ilmeen luomiseen, pelin tekniseen kehittämiseen, pilotointiin ja opettajan oppaan kehitystyöhön.  Nämä hankkeesta kerätyt oppimiskokemukset antavat lukijalle käsityksen oppimispeliprojektin eri vaiheista. Julkaisu sopii kaikille pelillistämisestä yleisesti kiinnostuneille ja myös oman pelillistämisen tueksi ja avuksi.</p><p> </p><h3><b>Välkommen att bekanta dig med Fatima, Juusa och Niko </b><b>som är elever vid Äppelberga skola!</b></h3><p>Inom <a href="https://pelimo.turkuamk.fi/">PELIMO</a>-projektet (1.1.2019–31.12.2020) utvecklades ett mobilspel för elever i klasserna 4–6 för att användas som stöd vid behandling av kulturell mångfald i samband med samhällslära. I publikationen går man igenom praxis för digital spelifiering som konstaterats vara fungerande under spelutvecklingsprocessen. Mobilspelet som lanseras under hösten 2020 utvecklades i en mångprofessionell arbetsgrupp och spelet pilottestades i skolor för de lägre klasserna i Åboregionen.</p><p>Publikationen <i>Digital spelifiering</i> ger en inblick i utvecklandet av ett lärospel genom bakgrundsforskning, innovationsworkshoppar och utarbetande av spelmanus, skapande av grafiskt uttryck, spelets tekniska utveckling, pilottestning och utvecklande av en lärarguide. De upplevelser om lärande som samlats in genom projektet ger läsaren en uppfattning om de olika skedena i ett lärospelprojekt. Publikationen riktar sig till alla som är intresserade av spelifiering överlag och fungerar även som stöd och hjälp vid egen spelifiering.</p>
dc.language.isofi
dc.language.isosv
dc.publisherHumanistinen ammattikorkeakoulu
dc.relation.ispartofseriesHumanistinen ammattikorkeakoulu julkaisuja
dc.titleOlemmeko samanlaisia vai kaikki erilaisia? - Kulttuurinen moninaisuus mobiilipelissä - Är vi likadana eller alla olika? – Kulturell mångfald i mobilspel
dc.identifier.urlhttps://www.humak.fi/julkaisut/digitaalinen-pelillistaminen-digital-spelifiering/
dc.identifier.urnURN:NBN:fi-fe2021042823408
dc.relation.volume103
dc.contributor.organizationfi=Areal Research and Development - ARD|en=Areal Research and Development - ARD|
dc.contributor.organization-code2609020
dc.converis.publication-id49469305
dc.converis.urlhttps://research.utu.fi/converis/portal/Publication/49469305
dc.format.pagerange23
dc.format.pagerange19
dc.identifier.eisbn978-852-456-369-7
dc.okm.affiliatedauthorLundqvist, Kia
dc.okm.discipline520 Muut yhteiskuntatieteetfi_FI
dc.okm.discipline520 Other social sciencesen_GB
dc.okm.internationalcopublicationnot an international co-publication
dc.okm.internationalityDomestic publication
dc.okm.typeD2 Article in a professional book
dc.publisher.countrySuomifi_FI
dc.publisher.countryFinlanden_GB
dc.publisher.country-codeFI
dc.publisher.placeTurku
dc.title.bookDigitaalinen pelillistäminen – Havaintoja PELIMO-oppimispelin kehitysprosessista
dc.year.issued2020


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot