Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Namibian Teachers’ Beliefs about Medium of Instruction and Language Education Policy Implementation

Norro Soili

Namibian Teachers’ Beliefs about Medium of Instruction and Language Education Policy Implementation

Norro Soili
Katso/Avaa
Publisher's pdf (CC BY NC ND) (818.4Kb)
Lataukset: 

Taylor & Francis
doi:10.1080/10228195.2021.1951334
URI
https://doi.org/10.1080/10228195.2021.1951334
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022021519233
Tiivistelmä

The medium of instruction is a crucial issue in language education policy in multilingual post-colonial countries such as Namibia. Teachers occupy a central role in language policy implementation, and their beliefs affect it. It is therefore important to study their beliefs about language education policy and its implementation. This article explores Namibian teachers’ beliefs in this regard in two government primary schools by means of a questionnaire and semistructured interviews. The qualitative analysis shows that the teachers believe the current language policy is problematic and its implementation challenging. The majority see multilingual education as a good option, though the findings of the questionnaire and the interview data are somewhat at odds. Introducing multilingual pedagogy education in teacher training and legitimising translanguaging in classrooms would enhance learner-centred approaches in Namibian schools.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste