Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cinema | Diptych: Grindhouse | Death Proof

Bem Caroline.

Cinema | Diptych: Grindhouse | Death Proof

Bem Caroline.
Katso/Avaa
project_muse_717120.pdf (1.322Mb)
Lataukset: 

University of Texas Press
doi:10.1353/cj.2019.0000
URI
https://muse.jhu.edu/article/717120
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042823859
Tiivistelmä

The term "diptych" designates visual artworks in two halves that are
simultaneously united and separated by a hinging mechanism. This article
explores the form's adoption by narrative film through the double case
study of Grindhouse (Quentin Tarantino and Robert Rodríguez, 2007) and Tarantino's Death Proof, one of Grindhouse's
constituent halves. Considering the diptych's relevance both to the
history of film exhibition and to the logics of revenge and masochism, I
argue, first, that the diptych stages especially fruitful encounters
between material and narrative concerns and, second, that as a narrative
form, the diptych is particularly apt at making ethical paradox
accessible.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste