Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gamification of organisations, work, theorisation in the vigorous era of digitalisation - from fading irony and other distance towards a positive reconceptualization of “addiction”

Seppo Poutanen

Gamification of organisations, work, theorisation in the vigorous era of digitalisation - from fading irony and other distance towards a positive reconceptualization of “addiction”

Seppo Poutanen
Katso/Avaa
PoutanenEGOSTallinn2018.pdf (327.2Kb)
Lataukset: 

URI
https://www.egosnet.org/2018_tallinn/general_theme
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042719347
Tiivistelmä

This article is speculative in nature. I essentially argue that a key property of effective and successful games, that is their strong addictiveness, has been significantly bypassed in the widespread enthusiasm for digitalisation-boosted gamification of organisations, work and even theoretical thinking. The point of my article is not to claim that the strong associated addictiveness is necessarily something bad, but to provoke unprejudiced reflection on possible features and consequences of the gamification in question, especially in relation to the core of academic work.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste