Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gender effect on E-commerce sales of experience gifts: Preliminary empirical findings

Joni Salminen; Sarem Seitz; Tommi Salenius; Bernard J. Jansen

Gender effect on E-commerce sales of experience gifts: Preliminary empirical findings

Joni Salminen
Sarem Seitz
Tommi Salenius
Bernard J. Jansen
Katso/Avaa
Gender effect on e-commerce sales_camera.pdf (430.8Kb)
Lataukset: 

URI
http://iceb.johogo.com/proceedings/2017/ICEB_2017_paper_15-full.pdf
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042720649
Tiivistelmä

We analyze purchase data from 493 customers of an e-commerce store selling experience gifts to find how gender correlates with average purchase value, category of purchased products, and the use of discount codes. We find no significant differences for average purchase value or category of purchased products, but according to the data, women are more likely to use discount codes than are males. Ideas for further research concerning the gender effect on online shopping behavior are discussed.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste