Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Perushoidon osaamisen ja toteutumisen arviointi erikoissairaanhoidon vuodeosastolla - hoitotyön opiskelijoiden ja hoitotyöntekijöiden näkökulma

95) mielestä perushoito toteutui (asteikolla 1-5) vuodeosastoilla hyvin. Hoitajan iällä ja työkokemuksella oli tilastolli-sesti merkitsevä positiivinen yhteys osaamisen kokonaisarvioon. Hoitajan iällä oli tilastollisesti merkitsevä positiivinen yhteys toteutumisen kokonaisarvioon; Lindgren-Laine Heljä; työkokemuksella tai opinto-menestyksellä ei ollut tilastollisesti merkitsevää yhteyttä osaamisen ja toteutumisen arviointei-hin. Tulosten mukaan näyttäisi siltä; heidän läheistensä ja hoitotyön esimiesten näkökulmas-ta. Myös koulutusta tulee kehittää.; jossa käytettiin sähköistä ja paperista kyselylomaketta. Tutkimuksen kohderyhmän muodostivat harjoittelussa olevat hoitotyön opis-kelijat (n=38) ja sairaan-/lähihoitajat (n=96) yh-dessä yliopistosairaalassa. Itsearvioitu perushoidon osaaminen (asteikol-la 1-5) oli opiskelijoilla (ka 3; 66) ja hoitajilla (ka 3; Kuusisto Hannele; mutta työkokemuksella ei ollut. Opiskelijan iällä; Laine HeidiTutkimuksen tarkoituksena oli hoitotyön opis-kelijoiden ja sairaan-/lähihoitajien perushoidon osaamisen ja toteutumisen arviointi erikoissai-raanhoidossa vuodeosastoilla. Tätä varten kehi-tettiin itsearviointiin perustuva POTA - mittari (Perushoidon osaamisen ja toteuman arviointi). Tutkimus oli poikkileikkauksellinen kysely-tutkimus; että POTA -mittari mittaa perushoidon osaamista ja toteu-tumista vuodeosastoilla luotettavasti. Perushoidon osaamista ja toteutumista tulee jatkossa tutkia myös potilaiden itsensä; Paavilainen Sari; Salanterä Sanna; 98) ja hoitajien (ka 3; Lakanmaa Riitta-Liisa; 96) keskimäärin hyvää. Opiskelijoiden (ka 3

Perushoidon osaamisen ja toteutumisen arviointi erikoissairaanhoidon vuodeosastolla - hoitotyön opiskelijoiden ja hoitotyöntekijöiden näkökulma

95) mielestä perushoito toteutui (asteikolla 1-5) vuodeosastoilla hyvin. Hoitajan iällä ja työkokemuksella oli tilastolli-sesti merkitsevä positiivinen yhteys osaamisen kokonaisarvioon. Hoitajan iällä oli tilastollisesti merkitsevä positiivinen yhteys toteutumisen kokonaisarvioon
Lindgren-Laine Heljä
työkokemuksella tai opinto-menestyksellä ei ollut tilastollisesti merkitsevää yhteyttä osaamisen ja toteutumisen arviointei-hin. Tulosten mukaan näyttäisi siltä
heidän läheistensä ja hoitotyön esimiesten näkökulmas-ta. Myös koulutusta tulee kehittää.
jossa käytettiin sähköistä ja paperista kyselylomaketta. Tutkimuksen kohderyhmän muodostivat harjoittelussa olevat hoitotyön opis-kelijat (n=38) ja sairaan-/lähihoitajat (n=96) yh-dessä yliopistosairaalassa. Itsearvioitu perushoidon osaaminen (asteikol-la 1-5) oli opiskelijoilla (ka 3
66) ja hoitajilla (ka 3
Kuusisto Hannele
mutta työkokemuksella ei ollut. Opiskelijan iällä
Laine HeidiTutkimuksen tarkoituksena oli hoitotyön opis-kelijoiden ja sairaan-/lähihoitajien perushoidon osaamisen ja toteutumisen arviointi erikoissai-raanhoidossa vuodeosastoilla. Tätä varten kehi-tettiin itsearviointiin perustuva POTA - mittari (Perushoidon osaamisen ja toteuman arviointi). Tutkimus oli poikkileikkauksellinen kysely-tutkimus
että POTA -mittari mittaa perushoidon osaamista ja toteu-tumista vuodeosastoilla luotettavasti. Perushoidon osaamista ja toteutumista tulee jatkossa tutkia myös potilaiden itsensä
Paavilainen Sari
Salanterä Sanna
98) ja hoitajien (ka 3
Lakanmaa Riitta-Liisa
96) keskimäärin hyvää. Opiskelijoiden (ka 3

Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.

Hoitotieteiden tutkimusseura HTTS r.y.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022081154793
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Osaamisen kehittämisestäkö apu työelämän muutostilanteisiin? : 50+ sosiaali- ja terveysjärjestöjen työntekijöiden näkemyksiä työelämän muutostilanteista ja osaamisen kehittämisestä 

    Tamminiemi, Kaarina (24.09.2019)
    Tutkimuksessa selvitetään sosiaali- ja terveysjärjestöjen 50+ työntekijöiden käsityksiä työelämän muutostilanteista ja osaamisen kehittämisestä kahden tutkimuskysymyksen avulla. Tutkimuskysymykset olivat: kuinka yli ...
    avoin
  • Käsityön osaamisen jäljillä. Tutkimus käsityön oppiaineen osaamisen ja oppilaan käsityönopetuksellisen taustan yhteydestä neljän yläkoulun 7.luokilla Satakunnan ja Varsinais-Suomen alueella 

    Niinikoski, Irene (Turun yliopisto, 23.03.2015)
    Käsityön oppiaineen tulevaisuus on viimeaikoina puhuttanut niin opetusalan kehittäjiä, opetushenkilöstöä, opettajankouluttajia kuin opettajaopiskelijoitakin. Käsityön oppiainetta toteutetaan edelleen valtakunnallisesti ...
    avoin
  • ”Kenen vastuulla on osaamisen kehittäminen: yksilön, työnantajan vai yhteiskunnan?” : Diskurssianalyysi Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestön ja Akavan blogikirjoituksista elinikäisestä ja jatkuvasta oppimisesta sekä osaamisen kehittämisestä 

    Rissanen, Anna (23.01.2023)
    Tässä pro gradu- tutkimuksessa pyritään selvittämään, miten Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestön ja Akavan blogikirjoituksissa käsitellään elinikäisen ja jatkuvan oppimisen sekä osaamisen kehittämisen epätasa-arvoista ...
    avoin

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste