Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fiction Puzzle – Storiable Challenge in Pragmatist Videogame Aesthetics (Philosophy & Technology -special issue)

Veli-Matti Karhulahti

Fiction Puzzle – Storiable Challenge in Pragmatist Videogame Aesthetics (Philosophy & Technology -special issue)

Veli-Matti Karhulahti
Katso/Avaa
Author's Copy.pdf (753.5Kb)
Lataukset: 

Springer
doi:10.1007/s13347-013-0117-8
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042714436
Tiivistelmä




This paper surveys the ontological and aesthetic character of puzzles in worlds with storytelling potential, storiable worlds (potential storyworlds). These puzzles are termed fiction puzzles. The focus is on the fiction puzzles of videogames, which are accommodated to John Dewey's pragmatist framework of aesthetics to be examined as art products capable of producing aesthetic experiences. This leads to an establishing of analytical criteria for estimating the value of fiction puzzles in the pragmatist framework of aesthetics. 






 

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste