Kouluarkkitehtuuri on tietämisen suunnittelua
Mikko Kainulainen
Kouluarkkitehtuuri on tietämisen suunnittelua
Mikko Kainulainen
Tieteellisten seurain valtuuskunta
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042825198
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042825198
Tiivistelmä
Koulujen tilasuunnittelusta on käyty viime aikoina julkista keskustelua
monenlaisista tulokulmista. Useissa puheenvuoroissa on huomioitu
esimerkiksi ääneen ja sen eristykseen, terveyteen, hyvinvointiin,
tilojen organisointiin sekä budjettiin liittyviä seikkoja. Haluaisin
ehdottaa keskusteluun yhden näkökulman lisää, pohjautuen siihen
yksinkertaiseen ajatukseen, että koulut ovat tietämisen paikkoja.
Kokoelmat
- Rinnakkaistallenteet [19207]