Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gendering the automobile: Men, women and the car in Helsinki, 1900-1930

Försti Teija

Gendering the automobile: Men, women and the car in Helsinki, 1900-1930

Försti Teija
Katso/Avaa
Försti_Gendering the Automobile.pdf (233.2Kb)
Lataukset: 

Routledge
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042717704

Kuvaus

1st Edition
Tiivistelmä

What is an automobile? The design of the car has changed so much that it is difficult to imagine the early motorcar as the same vehicle we know as the car today. The first-generation motorcar was invented in the late 1880s. The birthplace of the automobile is in Europe: in Germany and in France. The design of that new technical invention resembled a horse-drawn carriage with an engine attached to it. The coachman was replaced by a chauffeur who, instead of reins, steered the vehicle with a wheel. In other words, the first-era motorcars were more like modified wagons with an engine instead of a horse. At the turn of the twentieth century, the modern car was invented; the engine was moved to the front, and the design was freed from the coach-style model.1 Clearly, the technological prehistory of the car is more complicated than this simplification, but the focus of this article is elsewhere.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste