Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listening to The Resonance: Representation of Traumatic Experience in The Film Enduring Love

Sini Mononen

Listening to The Resonance: Representation of Traumatic Experience in The Film Enduring Love

Sini Mononen
Katso/Avaa
60872-Muu-82573-2-10-20171211.pdf (467.1Kb)
Lataukset: 

Suomen etnomusikologinen seura
doi:10.23985/evk.60872
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042718304
Tiivistelmä



















The film Enduring Love (dir.
Roger Michell, UK, 2004), based on a
novel of the same title by Ian McEwan
(1997), depict the experience of trauma in the central character Joe Rose’s
(Daniel Craig) life. In the film, the trauma is motivated by a hot air balloon
accident and stalking, which haunt and obsess the central character as two
leitmotifs, “Balloon Music” and the sound of the wind. In this essay, the representation of the experience
of trauma is discussed in the light of Julia Kristeva’s theory on signification
process and Jean-Luc Nancy’s concept of resonance. The film Enduring Love is discussed as a portrait
of contemporary trauma; stalking is an example of obsessive and traumatizing
behaviour that is recognized as criminal and socially condemned conduct around
the time the original novel was released.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19178]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste