Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A New Breed Of Home Studio Producer?: Agency And The Idea ‘Tracker’ In Contemporary Home Studio Music Production

Tuomas Auvinen

A New Breed Of Home Studio Producer?: Agency And The Idea ‘Tracker’ In Contemporary Home Studio Music Production

Tuomas Auvinen
Katso/Avaa
A New Breed of Home Studio Producer? Agency and the Idea ‘Tracker’ in Contemporary Home Studio Music Production.pdf (112.3Kb)
Lataukset: 

Association for the Study of the Art of Record Production
URI
http://arpjournal.com
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042716769
Tiivistelmä

In this article my aim is to explore the creative and collaborative agency of an aspiring Finnish Helsinki-based pop-music producer Mikke Vepsäläinen. In a detailed ethnographic case study of the home studio production of a song published in April 2016, I discuss the producer’s agency through the idea of being a “tracker” or “tracking”. This terminology is commonly used in contemporary pop music production to describe the agency and role of the producer. Yet it has not yet been addressed in studies or written accounts on music production that I’m aware of.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste