Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Puheentunnistusteknologian nykytilanne ja mahdollisuudet elektronisissa peleissä

Aki Halonen; Jouni Smed; Sami Hyrynsalmi

Puheentunnistusteknologian nykytilanne ja mahdollisuudet elektronisissa peleissä

Aki Halonen
Jouni Smed
Sami Hyrynsalmi
Katso/Avaa
ptvk2012-09.pdf (521.5Kb)
Lataukset: 

Tampereen yliopisto
URI
http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja2012/ptvk2012-09.pdf
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042714509
Tiivistelmä
Puheentunnistus on kypsynyt teknologisesti niin, että massamarkkinoille voidaan tuoda helppokäyttöisiä tuotteita. Peliteollisuus on jo aiemmin kunnostautunut ennakkoluulottomasti
kokeilemaan uutta teknologiaa ja tuonut uusia innovaatioita markkinoille. Microsoftin Kinect-oheislaitteen sisältämän valmiin puheentunnistusta tukevan ohjelmointirajapinnan myötä puheentunnistus saattaa olla seuraava merkittävä elektronisia pelejä uudistava ohjauselementti. Tässä katsauksessa tarkastellaan sekä puheteknologian kehittymistä, asiaa käsittelevää tieteellistä tutkimusta että vuosien saatossa julkaistuja puheohjausta hyödyntäviä kaupallisia pelejä. Lopuksi pohditaan lyhyesti tekniikan avaamia uusia mahdollisuuksia.
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste